hela världen snurrar.

Alla inlägg under mars 2013

Av Clara Ivarsson - 9 mars 2013 19:30

Hej!

Så skönt med lördag idag! Just nu sitter jag framför teven. Melodifestivalen börjar kl 8 och det är final idag så det ska jag se. Och så harjag tagit nya foton idag, men det hinner jag inte lägga ut idag, men jag fixar det imorgon.

Nu ska jag byta om till pyjamas och så blir det mellomys snart, puss.

claraivarsson♥

 

Det hade inte skadat med lite värme nu...

Av Clara Ivarsson - 8 mars 2013 21:55

Hej!

Himla skönt med fredag idag. Efter skolan så åkte jag, Ida och Felicia till badhuset. Vi hade superoligt och jag kom inte hem förrän runt halv 8. När jag kom hem så åt jag mat. Och nu sitter jag i min säng och kollar lite på tv.

Imorgon så vet jag inte vad jag ska hitta på, det ska nog inte vara så fint väder. Idag blåste det jättemycket ute.

Bloggar mer imorgon, kramar!

claraivarsson♥

 

Av Clara Ivarsson - 7 mars 2013 18:24

Hej!

Idag har det inte hänt så mycket. Vi skulle ha muntliga nationella prov idag, men minj grupp han aldirg göra det så vi ska göra det imorgon. Efter skolan så bakade jag kokoskaka som mamma ska ta med till sitt jobb imorgon.

Imorgon efter skolan så ska jag, Ida och Felicia till badhuset efter skolan. Det ska bli roligt!

Och jag bloggade inte igår för jag hade inte tid med det. Det var så himla fint väder ute igår, 16 grader i solen. Så jag och Ida var ute och cyklade. Och sen på kvällen var det scouter och då var vi och bowlade.

Halv 8 så börjar dansen. Bloggar mer imorgon, pussar!

claraivarsson♥

 

Av Clara Ivarsson - 5 mars 2013 19:59

Hej!

Både igår och idag har jag haft urdålig statistik. Jag måste nästan lägga in nya bilder, eller en video varje dag för att få upp statistiken. Så jag kommer försöka ( detta har jag skrivit tusen gånger) att fota och lägga ut fler bilder, och så bilder som passar till inläggen.

I alla fall så har jag gjort läxor i eftermiddags och städat marsvinsburen. Nu sitter jag i min säng och kollar på tv. Jag kan inte bestämma mig om jag ska se bygglov eller 112 - på liv och död, får se vad det blir. Kl 9 ska jag i alla fall se Maria och Mindy. Ha en fortsatt bra kväll, pussar och kramar!

claraivarsson♥

 


Av Clara Ivarsson - 4 mars 2013 21:34

125 g smör eller margarin
3 ägg
2 dl strösocker
3 dl kokosflingor + lite till att strö formen med
2 1/2 dl vetemjöl
4 msk kakao
1 1/2 tsk bakpulver
1 1/2 tsk vaniljsocker

Smörj en form med löstagbar kant. Strö den sedan med kokosflingor istället för brödsmulor. Smält smöret i en kastrull på svag värme. Vispa ägg och socker poröst. Tillsätt sedan smöret och därefter kokosflingorna. Blanda mjöl, kakao, bakpulver och vaniljsocker. Rör ner blandningen i smeten och blanda om ordentligt så eventuella mjölklumpar försvinner. Häll smeten i formen och grädda knappt 18 minuter (om du vill ha den kladdig ha kokoskakan inne i 15 minuter). Ugnen ska vara på 175 grader.
Mums!

Av Clara Ivarsson - 4 mars 2013 21:13

Hej!
Jag har inte gjort så mycket idag. Jag bakade kokoskaka till Cajsa, hon skulle ha scouterna hemma. Så jag ska lägga ut receptet här på bloggen. Jag kollade på familjen annorlunda innan och nu kollar jag på top model. Vi hörs imorgon! Pussar!
claraivarsson.

Av Clara Ivarsson - 3 mars 2013 21:02

Hej!

I eftermiddags så åkte familjen hem till mormor och morfar. Edwin och Henke var där. Jag och Cajsa lekte lite med Edwin. Och så var vi ute i trädgården. Jag försökte ta kort på Edwin, men det är lite svårt, han är aldrig still.

En rolig grej var att han försökte komma in i hönshuset (mormor och morfar har höns) från en lucka där hönorna kommer in och ut. Och jag tog foto på honom utifrån och innifrån hönshuset, det ser hur roligt ut som helst!

Imorgon är det skola igen och då ska vi till badhuset. Jag tycker inte om att bada med skolan. Vi hörs!

claraivarsson♥

Edwin som försöker ta sig in i hönshuset:

   

Andra bilder på Edwin:

       

Av Clara Ivarsson - 3 mars 2013 20:37

Kommer ni ihåg att jag la ut dessa bilderna som jag tog i maj förra året?

     

Jag gick ut och fotade idag i trädgården. Och tog bilder på samma plats, och det ser ut såhär just nu.

     

Fråga mig

64 besvarade frågor

Presentation


Clara - 13 år - kompisar - vara glad - sjunga - dansa - blogga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

   

Kategorier

Länkar

FÖLJ BLOGGEN PÅ BLOGLOVIN
bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards