hela världen snurrar.

Alla inlägg under november 2009

Av Clara Ivarsson - 25 november 2009 19:12

                    !En rolig onsdag!                     

 

 

 

 

Hej bloggläsare! Idag väckte pappa mig 06:43 Glad Jag skulle vara på morgon-fritis så jag åt inte frukost hemma =) Men jag borstede tänder kammade håret och tvättade mig. Sen tog jag på mig jacka, mössa, en scarfs och vantar! Jag åkte på pappas cykel till skolan.Jag åt fil och flingor till frukost och drak oboy mums Tungan ute Sen ritade jag en tekning med en varg på och jag ritade också en tekning med en räv på. Sen skulle vi gå ut Flört Jag gungade på morgonen. Sedan ringde det in ding ding dong! På första lektionen så jobbade vi med röda tråden =) Sen dan bytte vi ämne till matte :) När vi skulle gå ut igen så gjorde vi en JÄTTEROLIG lek på gungerna. Efter rasten så pratade vi om advent. Vi skulle rita något som tillhörde advent. Jag ritade ett fönster med en stjärna och en adventstacke med en julgran och en tomte nedanför.På nästa rast så gjorde vi den JÄTTEROLIGA leken ingen:) =)   !!!!!! Sen åt vi jättegod mat i matsalen. Det fanns både köttgryta och kycklinggryta med ris eller bulgur. Vi hade gympa efter maten. Vi gjorde en rätt rolig lek som heter killerboll. Sen gjorde vi hunden och benet i en annan variant!!!! Min mormor hämtade mig efter skolan.

Vi körde hem till oss för att vänta på Cajsa. Vi fick vänta ute för vi hade inga nyckar :I Vi behövde inte vänta så länge :) Sedan åkte vi hem till mormor! Där fickade vi lussekatter och pepperkakor och drak varm oboy mumsTungan ute Jag gjorde lite läxa och Cajsa gjorde mycket läxa! Sen spelade vi den försvunna diamanten Cajsa vann:( Det var jätte nära att jag vann! Sen kom mamma och morfar så vi åt mat. Vi åt soppa och till efterrätt åt vi pannkakor mumsTungan ute Vi fick också vars en chokladkalender!!!!! Och en annan kalender tillsammans. Efter en stund så åkte vi hem!

 

 

    HEJDÅ FRÅN CLARA!

 

 

 

  

Av Clara Ivarsson - 15 november 2009 16:43

                              Rolig ikea lördag                                        

 

 

 

 

Hej! Ídag gick jag upp 09:02. Sen satt jag mig vid tv:en. Sen åt jag frukost. Efter det så sa mamma att vi skulle till ikea så jag tog på mig direkt. Sen åkte vi till ikea. Vi satt i bilen i en timme. När vi äntligen var framme så gick vi in. Jag köpte presenter till 3 stycken. Men säger inte vilka jag köpte till. Vi köpte massa annat också. Typ en soffa som man kunde dela så jag fick en del och Cajsa fick 2 delar för jag skulle bara ha en förtölj. Och Cajsa skulle ha en soffa. Vi åt också där. Jag åt köttbullar, potatis och sås. Mamma, pappa och Cajsa åt kyckling med pommes. När vi hade köpt det vi behövde så gick vi ut till bilen. Vi hade 4 vagnar med saker. Så vi fick köra vars en. Sen gick jag, mamma och Cajsa in och gick på toa innan vi körde och så köpte vi dricka. Sen gick vi in och köpte ett överdrag till soffan för den var gul så jag köpte ett rosa och vi ska köpa en svart till Cajsa någon annan gång för den var slut=) Sen åkte vi hem med alla sakerna på ett släp. Vi åkte en timme i bilen hem. Jag tog upp Flora direkt när vi kom hem. Sen åt vi räckgryta men jag gillar inte det så jag åt korvbollar med bandspagetti. Det var gott sen tittade jag på körslagret jag hejade på Ola han vann jippi=) Jag åt och så godis mums:P

 

 

 

 

HEJDÅ!!!!!

 

 

 

 

FLORA<33     PÄRLA<3

Av Clara Ivarsson - 13 november 2009 19:54

                                     ! FREDAG!                                           




 

 

 

HEJ!! Idag vaknade jag på en fredag. Jag låg kvar en väldigt lång stund. Sen kom jag upp tillslut. Jag satt mig på stolen och åt A fil, kanel, socker och banan och drag såklart mjölk. jag gick in på mitt rum och tog på mig. Lite kronglikt att ta på sig tog sprutan i onstes. Gjorde rätt ont. Sedan borstade jag tänderna och kammade håret, gick på toa och tvättade mig. Jag cyklade till skolan sedan. På morgonen hade vi Tina och vi gjorde lite olika saker då. På rasten var jag med Alicia vi gungade. Vi hade bild med Tina vi skulle dra lappar där det stog ett djur och ett instrument. Jag och Alicia fick giraff och gitarr så kroppen fick bli gitarren och sedan resten fick bli giraffen. Den blev fin. Sedan var vi på rast jag var med Zainab vi gungade också. Efter rasten åt vi äcklig fisksoppa:( Vi hade Ulla nästa lektion vi läste och ritade och skulle fylla i ord. Sen slutade vi skolan. Jag hade följe med alicia hem. Sen lekte vi. Ví spelade ett spel på tv:en. Sen satt vi vid datan el liten stund vi spelade frizzle frazz tror jag det hetter KUL =). Och chattade med Enis. Sen gick vi in på Alicias rum och gjorde en sak med ett papper. Sen visade hon mig en sak. Sen skulle jag hem klockan halv 6 väldigt mörkt var det. Jag hade haft min sparkcykel så det gick snabbt att komma hem. När jag var framme vid mitt hus och han skulle hämta mig jag han stoppa han!!! Vi skulle äta tacos mums:P Jag hade köttfärsås och gurka i min. Sen tittade jag på Cajsa när hon satt vi datan. Nu bloggar jag kl. 20:21 nu ska jag se på idol hejar på Tove!!!!!!! HEJDÅ BLOGGLÄSARE / CLARA!

 

 

                            

 

  

Av Clara Ivarsson - 1 november 2009 16:24

   SkämsLördagSkäms

Igår vaknade jag 08:50 så gick jag upp och satt mig vid tv. Sen åt jag frukost mums Tungan ute! Och sen ringde jag Alicia men det gick inte att leka med henne så jag ringde Maja.w det gick inte heller sist ringde jag Emma.å och det gick inte. Så jag följde med mamma till mormor och morfar för mammma hade bakat STORA bullar så vi lämnade 3 til dom. För Kerstin skulle också ha en. Morfar hade sjutit en hare bläää. På kvällen så gick vi till busshålsplatsen och väntade på bussen den var försenad. Sen åkte vi den till Maja.j och Amanda. Så när vi kom dit åt vi ris och kyckling mumsTungan ute! Sen lekte vi att jag och Maja skulle åka flygplan till spanien och bodde på ett lyxhotell vi fick jättegoda drinkar mumsTungan ute!! Och så pratade dom spanska engelska jag och Maja  förstod ingenting. Sen sminkade Amanda mig och Cajsa sminkade Maja. Sen fikade vi en marsipantårta som liknade en pumpa jag och Maja delade på skaftet. Sen ville inte Cajsa och Amanda vara med mer så dom satt sig vid datan och jag och Maja tittade på en film. Sen åkte vi hem halv 12 och la oss 12.

/clara:)

Fråga mig

64 besvarade frågor

Presentation


Clara - 13 år - kompisar - vara glad - sjunga - dansa - blogga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

   

Kategorier

Länkar

FÖLJ BLOGGEN PÅ BLOGLOVIN
bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards