hela världen snurrar.

Alla inlägg under januari 2013

Av Clara Ivarsson - 8 januari 2013 20:38

Hej!

Första dagen i skolan, helt ok. Jag har inte gjort så mycket idag. Nu ikväll har jag suttit vid datorn. Och snart ska jag gå och titta på tv en stund. Bloggar mer imorgon, kramis.

claraivarsson♥

 

bild från mars.


Av Clara Ivarsson - 8 januari 2013 14:00

         

Av Clara Ivarsson - 7 januari 2013 21:28

Hej!

Idag har jag och Cajsa fotat hela dagen! Bilderna blev superbra, Cajsa har lagt upp några på sin blogg! Jag har ju även lagt upp några bilder som jag fotade hema hos mormor och morfar, det kommer fler imorgon! Och så är det skola imorgon, hade gärna haft lov en vecka till... Ha det bra!

claraivarsson♥

 

lånade en bild från Cajsas blogg sålänge. ♥


Av Clara Ivarsson - 7 januari 2013 17:22

       


Av Clara Ivarsson - 6 januari 2013 15:53

Hej!
Idag har jag städat mitt rum, och ut med alla julgrejer. Och så passade jag på att rensa min garderob. Rensade ut en hel del kläder, så nu är garderoben fin!

Igår så var jag och Cajsa ute i trädgården en lång stund och tränade. Vi gjorde en massa övningar och sprang många varv runt huset... Nu ska jag starta en film och ta det lungt! Ha en fortsatt bra söndag. Kramisar.

claraivarsson♥

 

en av bilderna jag tog.

Av Clara Ivarsson - 4 januari 2013 21:49

Nu kommer äntligen 2012's årsresumé!

 

Första månaden. Då var min kamera rätt ny så jag hade tagit rätt många bilder, men inga specillt roliga.

Först firade jag nyår, med familjen och några andra. Vi tog ut granen, som barrade sjukt mycket. Det kom lite snö, vilket jag tyckte var superkul! Jag och Cajsa tog coola vattenbilder. Och så var jag mycket med kompisar och fotade.

 

I februari så var jag, Cajsa, mormor och morfar på en väldigt trevlig utflykt på ett berg. Och så var vi och testade på curling, väldigt roligt! Cajsa fotade mig. Och så shoppade jag nya kläder.

 

Cajsa fyllde 15 år och det firade vi såklart med släkten. Det kom ännu mer snö. Och så började vårt nya kök likna något. Lilla kusinen Edwin fyllde 1. Jag var ute och tog vårbilder på mig själv. Och så var min vägg äntligen fylld med planscher.

 

April, en väldigt bra månad. Min födelsedag! Jag fyllde 12 år den 6 april. Jag fick väldigt fina presenter, bland annat en ny fin mobil. Vi åt tårta och muffins på min födelsedag.Jag bakade både choklasbollar och bullar. Jag fotade väldigt många fina bilder på månen. Jag och Cajsa var mycket med kusinen. Och så fotade jag många bilder på mig själv. Och självklart firade jag påsk.

 

I maj tog jag fina bilder på vita blommor. Cajsa konfirmerade sig och då åt vi jordgubbar doppade i choklad. Jag och Alicia tog första doppet i poolen, väldigt kallt. Jag åt glass. Och tittade på IFK i tivoliparken. Och även i denna månaden fotade jag mig själv. Var ute och rockade rockring. Det var också väldigt varmt i maj, så man kunde gå runt i bikini och hoppa studsmatta i bikini. När jag var på hajk så gjorde jag en egen rosa trumma som jag nu har slängt, för den var bara i vägen...

 

Juni, äntligen skolavslutning och sommarlov! Cajsa tog väldigt fina bilder på mig med keps. Jag, Cajsa och mormor och morfar plockade jordgubbar, mums. Vi var i åhus och åt god glass. I poolen badades det en hel del. Vi firade midsommar, med sämst väder. Jag fotade mig själv ute i trädgården. En kväll passade familjen Edwin och Wilmer, väldigt roligt! Jag satte upp min sänghimmel. Och var även hos frisören och fick en fin fläta.

  

Familjen, kusinerna och mormor och morfar var på ystaddjurpark. Jag var ute en fin sommarkväll och fotade på gräsmattan. Jag bodde hos kusinen några dagar och då var vi i busfabriken, väldigt skoj! Hanna och Elin var här, superroligt att få träffa dom för första gången! Jag och bästisen Emma tog bilder. Familjen var på Wanås, svårt att förklara vad det är. Jag hjälpte Emma att skaffa en blogg, vi fotade och gjorde en header till henne. Badade i havet, åh såunderbart! Vi var på en marknad. När jag bodde hos Emma några dagar som vi i tält, mysigt! Då var vi även på ett utebad, svedalabadet. Ännu fler bilder på mig själv. Jag och Emma tog en massa bilder på oss i trädgården. Sommardagarna i stan, då åkte jag en hel del karuseller. Tog ett nattdopp, när det var 25 grader varmt i poolen.

 

Då var vi ute en hel del med båten. Cajsa fotade nya bilder på mig och Emma. Och så var vi på utflykt till Stenshuvud, där vi badade i havet. Jag och Cajsa plockade goda blåbär i trädgården. Och så var jag hemma hos mormor och morfar och fotade. I augusti var familjen i Stockholm några dagar. På vägen dit fick vi en massa juice i tåget. Vi åt god mat i Stockholm. Besköte kaknästornet. Shoppade en massa. Och var på gröna lund, bästa kvällen på hela sommaren, tror jag.... Och så besökte vi ön fjäderholmarna.

 

Väldigt väldigt bra månad! Jag fotade väldigt mycket i september, med kompisar, på mig själv och med kusinen. Och så var vi på semester i Turkiet, bästa veckan! Berättar inte om alla bilder, det tar för lång tid!

 

Och veckan fortsatte i Turkiet. Det var väldigt tråkigt när vi skulle åka hem. När vi kom hem började jag åka en hel del skateboard. Och så gjorde jag ett videoinlägg, fast jag skrev istället för att prata. Var i skogen med Cajsa och mormor. Och fotade mig själv, även i denna månaden.

 

Fler bilder på mig själv. Gick på disco med kompisar. Var och shoppade på ikea. Och bakade cheesecake. Fotade mina parfymer och gjorde en video till bloggen. Jag och Alicia åt vetemjöl, blä. Sista dagen i novemeber bakade vi pepparkakor. November var och är en ganska tråkig månad.

Sista månaden. Vi bakade lussekatter, kola, knäck och annat julgodis. Det kom en massa snö. Jag och Cajsa var ute och hade snöbollskrig. Och så byggde jag en snögubbe. När jag skulle på hajk fick jag ha på mig en massa tjocka kläder. Vi satte in och klädde branen. Jag fotade marsvinen. Firade julafton hemma hos mormor och morfar. Då fick jag en väldigt skön och fin pyjamas. Och så var jag med Maja och Amanda då fotade vi också, rätt så mycket.


Jaha, det var mitt år. 2012. Hoppas att 2013 bli lika bra, om inte bättre!

Av Clara Ivarsson - 4 januari 2013 21:28

Ja, videon som jag gjorde går inte att ladda upp på videofyme, och här på bloggplatsen är kvaliten rätt dålig! Hoppas att den andra videon går att ladda up.

hejdå.

Fråga mig

64 besvarade frågor

Presentation


Clara - 13 år - kompisar - vara glad - sjunga - dansa - blogga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

   

Kategorier

Länkar

FÖLJ BLOGGEN PÅ BLOGLOVIN
bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards