hela världen snurrar.

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Clara Ivarsson - 3 april 2012 22:29

   

 
Av Clara Ivarsson - 3 april 2012 18:39

Hej!

Har inte hunnit blogga idag. Ca 12 kom Ida till mig. Hon gick hem vid 2. Då åkte Cajsa och jag till stan, jag köpte ett rosa linne (bild kommer) och en present till mamma som fyller år på måndag! När jag kom hem ringde jag Ida och hon kom igen. Hon gick nyss hem för att äta men kommer snart igen! På fredag fyller jag ju år, längtaaaar sååå mycket!

Imorgon ska jag och Cajsa klippa oss, har funderat på att klippa mig till axlarna men vågar nog inte... Så ska nog jag och mamma baka bullar till mitt kalas imorgon också! Bloggar kanske mer senare! Puss och kram☻

claraivarsson♥

Tråkig bild. 


Av Clara Ivarsson - 3 april 2012 11:39

Jag fick en kommentar av ej tjej som undrade vilket recept jag använde när jag och Lina bakade chokladbollar!

Det blir ca 30 stycken, om man gör rätt små!

Det här behöver du:

100 g smör eller margarin

1 dl socker

1 msk vanillinsocker

2-3 msk kakao

3 dl havregryn

2-3 msk starkt kaffe, jag och Lina tog vatten istället, det går också bra!

Pärlsocker eller kokosflingor

 

Såhär gör du!

1. Rör matfett, socker och vanillinsocker poröst.

2. Blanda i kakao.

3. Tillsätt havregryn  och vatten (eller kaffe).

4. Rör om tills allt är väl blandat.

5. Forma smeten till små runda bollar.

6. Rulla dom i pärlsocker eller kokosflingor.

7. Förvara chokladbollarna i kylskåp tills de ska ätas!

8. Klart!

 

Psst... När du ska röra om smeten, rör med händerna... Det är lättast!

 

Fråga mig

64 besvarade frågor

Presentation


Clara - 13 år - kompisar - vara glad - sjunga - dansa - blogga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

   

Kategorier

Länkar

FÖLJ BLOGGEN PÅ BLOGLOVIN
bloglovin

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards