hela världen snurrar.

Inlägg publicerade under kategorin Äventyr

Av Clara Ivarsson - 8 juli 2013 22:35

Hejsan!

Nu är jag tillbaka från min lilla bloggpaus. Och som ni kanske ser på bilden ovanför så har jag varit utomlands! För 6 gången i rad så pker vi till Turkiet, åh vad varmt och skönt det är där!

Jag har i alla fall haft en underbar vecka med 40 graders värme och 30 grader i havet!

Det har blivit en hel del bad, och jag älskar att bada! Första dagen vid havet (måndag) så var det väldigt höga och roliga vågor, de andra dagarna var de inte så stora.

Några kvällar åkte vi in till Side och åt god mat och gick runt bland alla affärer. Jag kommer lägga upp fler bilder en annan dag för jag ska snart sova för vi kom hem halv 4 inatt/imorse. Puss och kram.

claraivarsson♥

Av Clara Ivarsson - 19 juni 2013 21:46

1. Mormor 2. Min mat på restaurangen 3. En smal gata 4. Glass 5. Helsingborg från färjan

Av Clara Ivarsson - 11 juni 2013 20:42

Hej!

Idag var jag på klassresa med klassen! Vi var på tosselilla! Det var jätteroligt! Åkte några karuseller, badade och körde gokart! Det var superfint väder också, sol och varmt!

Vi körde runt halv 9 och kom fram lite innan Tosselilla öppnade. Det var inte alls mycket kö, på första karusellen vi åkte väntade vi i en halvtimme. Sedan kunde man bara springa in och ut på karusellerna om man ville!

Hade inte tid att ta så mycket bilder, tog 3 stycken! Haha! Men en bild får räcka på kall pool med et vattenland!

Ha det så bra! Nu ska jag kolla på final i biggest loser! Kramis.

claraivarsson♥

Av Clara Ivarsson - 29 maj 2013 21:45

Jag sitter längst fram i kanoten på bilderna.

Av Clara Ivarsson - 19 maj 2013 20:11

Hej!

Jag har varit jättedålig på att uppdatera denna veckan! Vet inte varför jag inte blogga onsag, torsdag eller Fredag, jag har ju haft tid! Det blev som en liten minipaus i bloggandet. Men igår och idag har jag inte kunnat blogga. För jag har varit på hajk med scouterna! Paddlingshajk! Vi började hajken i fredagskväll i scoutstugan. Då började vi att packa material och redskap som vi var tvunga att ha under hajken. Sedan sov vi i scoutstugan och gick upp vid halv 7 på lördagen. Runt tio så paddlade vi iväg. Det blev en rätt lång bit vi paddlade, med en paus i vattnet i kanoterna och en lite längre på land, då vi fick laga mat på stormkök. Sedan paddlade vi vidare och när vi trodde att vi var framme skulle vi "paddla" en bit till. Då var alla kanoter knutna tillsammans på ett långt led och så åkte vi efter en moterbåt till en ö där vi skulle sova. Vi packade upp saker, byggde vindskydd, gjorde pizza, åt pizza, bakade kladdkaka i mörker, och åt kladdkaka. Mums! Vi hade tänkt att bada i sjön, men det blev så sent innan vi var klara med allt så det blev aldrig av. Och imorse när vi vaknade var det väldigt dåligt väder, regn och åska. Åskan försvann däremot med det gjorde inte regnet. Vi fick åka bakom båten hem också så det var skönt! När vi var tillbaka till scoutstugan så packade vi upp mat, redskap osv. Jag och Alicia diskade allt vi hade haft med oss. Innan vi åkte hem så åt vi grillad korv med bröd. Jag har inte gjort mer idag, men det var roligt på hajken! Och vi paddlade 1 mil! Räät så långt, kommer förmodligen ha träningsvärk i armarna imorgon... Puss och kram!

claraivarsson.

instagramveckan + sundays kommer upp snart!

Av Clara Ivarsson - 10 maj 2013 11:26

1. En levande staty. 2. Frukter, bär och annat på hötorget. 3. Mamma och jag på ett lejon. 4. Johanna, Amelia och Cajsa är på espresso house. 5. Mitt, mammas och pappas hotellrum på Queens hotell. 6. Drottninggatan. 7. Halsdukar som man kunde köpa utanför Friends Arena. 8. På väg in till Friends Arena. 9. Utanför Friends arena. 9. Jag, Cajsa, Amelia och Johanna är taggade inför konserten.

I onsdags så tog vi tåget X2000 till Stockholm, 8:51 gick tåget mot Stockholm. Ditresan var rätt segt, det var väldigt varmt i vagnen. Vi kom till Stockholm ca kvart i 12. Vi gick direkt till Jensens bofhus (stav) och åt mat. Sen gick vi till vårt hotell som hette Queens hotell och som låg mitt på drottninggatan! Innan vi tog tunnelbanan till Solna så fixade vi oss. Kl 5 så gick vi till T-centralen och åkte till Solna. Sedan promenerade vi till Friends Arena som tog ca 10 minuter. Utanför arenan så köpte jag ett armband. När vi hade kommit in till våra platser så fick vi vänta en srund tills förbandet spelade. När de var klara så fick vi vänta ca en halov timme till, men de var inte försenade så det var bra! Hela konserten var helt grym och det var jätteroligt! Vi kom tillbaka till hotellet vid 12 på natten tror jag. Dagen efter så gick vi och shoppade, jag kommer ta kort på det när jag har tidVi kom hem igår 00:00.

Jag filmade (såklart) och tog kort på konserten, men får se om jag klipper ihop en film med det som jag filmade, jag låter inte speciellt bra i filmer, pga. hög ljudnivå så man hörde inte hur högt eller hur man sjöng, haha!

Kram.

Av Clara Ivarsson - 4 januari 2013 21:49

Nu kommer äntligen 2012's årsresumé!

Första månaden. Då var min kamera rätt ny så jag hade tagit rätt många bilder, men inga specillt roliga.

Först firade jag nyår, med familjen och några andra. Vi tog ut granen, som barrade sjukt mycket. Det kom lite snö, vilket jag tyckte var superkul! Jag och Cajsa tog coola vattenbilder. Och så var jag mycket med kompisar och fotade.

I februari så var jag, Cajsa, mormor och morfar på en väldigt trevlig utflykt på ett berg. Och så var vi och testade på curling, väldigt roligt! Cajsa fotade mig. Och så shoppade jag nya kläder.

Cajsa fyllde 15 år och det firade vi såklart med släkten. Det kom ännu mer snö. Och så började vårt nya kök likna något. Lilla kusinen Edwin fyllde 1. Jag var ute och tog vårbilder på mig själv. Och så var min vägg äntligen fylld med planscher.

April, en väldigt bra månad. Min födelsedag! Jag fyllde 12 år den 6 april. Jag fick väldigt fina presenter, bland annat en ny fin mobil. Vi åt tårta och muffins på min födelsedag.Jag bakade både choklasbollar och bullar. Jag fotade väldigt många fina bilder på månen. Jag och Cajsa var mycket med kusinen. Och så fotade jag många bilder på mig själv. Och självklart firade jag påsk.

I maj tog jag fina bilder på vita blommor. Cajsa konfirmerade sig och då åt vi jordgubbar doppade i choklad. Jag och Alicia tog första doppet i poolen, väldigt kallt. Jag åt glass. Och tittade på IFK i tivoliparken. Och även i denna månaden fotade jag mig själv. Var ute och rockade rockring. Det var också väldigt varmt i maj, så man kunde gå runt i bikini och hoppa studsmatta i bikini. När jag var på hajk så gjorde jag en egen rosa trumma som jag nu har slängt, för den var bara i vägen...

Juni, äntligen skolavslutning och sommarlov! Cajsa tog väldigt fina bilder på mig med keps. Jag, Cajsa och mormor och morfar plockade jordgubbar, mums. Vi var i åhus och åt god glass. I poolen badades det en hel del. Vi firade midsommar, med sämst väder. Jag fotade mig själv ute i trädgården. En kväll passade familjen Edwin och Wilmer, väldigt roligt! Jag satte upp min sänghimmel. Och var även hos frisören och fick en fin fläta.

Familjen, kusinerna och mormor och morfar var på ystaddjurpark. Jag var ute en fin sommarkväll och fotade på gräsmattan. Jag bodde hos kusinen några dagar och då var vi i busfabriken, väldigt skoj! Hanna och Elin var här, superroligt att få träffa dom för första gången! Jag och bästisen Emma tog bilder. Familjen var på Wanås, svårt att förklara vad det är. Jag hjälpte Emma att skaffa en blogg, vi fotade och gjorde en header till henne. Badade i havet, åh såunderbart! Vi var på en marknad. När jag bodde hos Emma några dagar som vi i tält, mysigt! Då var vi även på ett utebad, svedalabadet. Ännu fler bilder på mig själv. Jag och Emma tog en massa bilder på oss i trädgården. Sommardagarna i stan, då åkte jag en hel del karuseller. Tog ett nattdopp, när det var 25 grader varmt i poolen.

Då var vi ute en hel del med båten. Cajsa fotade nya bilder på mig och Emma. Och så var vi på utflykt till Stenshuvud, där vi badade i havet. Jag och Cajsa plockade goda blåbär i trädgården. Och så var jag hemma hos mormor och morfar och fotade. I augusti var familjen i Stockholm några dagar. På vägen dit fick vi en massa juice i tåget. Vi åt god mat i Stockholm. Besköte kaknästornet. Shoppade en massa. Och var på gröna lund, bästa kvällen på hela sommaren, tror jag.... Och så besökte vi ön fjäderholmarna.

Väldigt väldigt bra månad! Jag fotade väldigt mycket i september, med kompisar, på mig själv och med kusinen. Och så var vi på semester i Turkiet, bästa veckan! Berättar inte om alla bilder, det tar för lång tid!

Och veckan fortsatte i Turkiet. Det var väldigt tråkigt när vi skulle åka hem. När vi kom hem började jag åka en hel del skateboard. Och så gjorde jag ett videoinlägg, fast jag skrev istället för att prata. Var i skogen med Cajsa och mormor. Och fotade mig själv, även i denna månaden.

Fler bilder på mig själv. Gick på disco med kompisar. Var och shoppade på ikea. Och bakade cheesecake. Fotade mina parfymer och gjorde en video till bloggen. Jag och Alicia åt vetemjöl, blä. Sista dagen i novemeber bakade vi pepparkakor. November var och är en ganska tråkig månad.

Sista månaden. Vi bakade lussekatter, kola, knäck och annat julgodis. Det kom en massa snö. Jag och Cajsa var ute och hade snöbollskrig. Och så byggde jag en snögubbe. När jag skulle på hajk fick jag ha på mig en massa tjocka kläder. Vi satte in och klädde branen. Jag fotade marsvinen. Firade julafton hemma hos mormor och morfar. Då fick jag en väldigt skön och fin pyjamas. Och så var jag med Maja och Amanda då fotade vi också, rätt så mycket.

Jaha, det var mitt år. 2012. Hoppas att 2013 bli lika bra, om inte bättre!

Av Clara Ivarsson - 7 oktober 2012 13:55

Haha, katten har stora näsborrar.

p.s Det kan komma 2 bilder av samma, det är inte meningen.