hela världen snurrar.

Alla inlägg den 4 augusti 2013

Av Clara Ivarsson - 4 augusti 2013 22:18

Hej!

Äntligen tillbaka efter min bloggpaus! Inga fler bloggpauser nu! Kanske någon gång längre fram, men inte på denna sommaren mer i alla fall! Känns som om jag inte bloggat alls mycket denna sommaren om gått. Nu är det augusti och skolan börjar om 2 veckor.


Förra lördagen åkte jag iväg på scoutläger. En väldigt rolig vecka får jag säga! Det var nobeltema på lägret och det hette KRUT 2013. Mycket toligt hände där! Varje dag var det ett tema t.ex litteratur, ekonomi, fysik och kemi m.m och till det var detv olika aktiviteter som hörde till de olika teman.

på förmiddagarna hade vi fritt, då tillbringade vi större delen i vindskydden och spelade en massa kortspel.

Torsdagens tema var litteratur, men det var inte så roligt så vi sov bort hela dagen, och det behöves, eftersom vi fick 6-7 timmars sömn varje natt. På fredagskvällen var det nobelfest, tuta och kör var där, ingen höjdare precis.

Lägerbålet var på onsdagen och då hälsade mamma, pappa, mormor och morfar på lägret.

Igår vid 12tiden så kom pappa och hämtade mig och Cajsa. Det var både tråkigt och skönt att komma hem.

Att få sova i sin egen säng och slippa bajamajorna var skönt. Men vi fick även åka ifrån våra vänner vi fått under lägret.


claraivarsson♥

              

1. Alicia och Selma när vi kommit fram till lägret. / 2. Vindskydden. Dock blev det mysigare när vi var helt klara. Då vi hade en presenning över vindskydden för att det inte skulle regna in, och det gjorde det ändå, så tillslut hade vi 3 stycken, haha. Och sedan var ryggsäckarna utanför vindskydden och liggunderlag och sovsäckar i vindskydden.

/ 3. Vindskyddet jag, Alicia, Selma och Vicky sov i. Selma åkte hem efter halv lägret (onsdagen) och då blev vi bara 3 som sov i vindskyddet. / 4. Selma och Alicia i vindskyddet. / 5. Experiment på invigningen av lägret.

/ 6. lägersången. / 7. Mina fötter. Använde nästan bara foppatoffler och gummistövlar egentligen men här ser ni mina nya gympadojor.

Tidigare månad - Senare månad

Fråga mig

64 besvarade frågor

Presentation


Clara - 13 år - kompisar - vara glad - sjunga - dansa - blogga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013
>>>

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

   

Kategorier

Länkar

FÖLJ BLOGGEN PÅ BLOGLOVIN
bloglovin

RSS


Skapa flashcards